2017-03-31 09:16:19 OBRADA LEKTIRE „MALI PRINC“
OBRADA LEKTIRE „MALI PRINC“ NA KREATIVAN NAČIN Kako sat lektire može biti zabavan uvjerio nas je učitelj hrvatskog jezika Josip Jakobović. U suradnji sa školskom psihologinjom Marijom Jurić učitelj je osmislio obradu lektire „Mali princ“ na drugačiji način. S obzirom da je škola u projektu „Škola za 21. stoljeće, škola za kreativnost“ osječke udruge Klikeraj, dobili smo didaktički materijal za poticanje kreativnosti. Igru „Najveći jezik“ koja sadržava devet kocaka s različitim apstraktnim sličicama učenici 8.b razreda iskoristili su na satu lektire tako što je učitelj odabrao devet sličica, a zadatak je učenika bio iskoristiti kocke i navesti devet najzanimljivijih dijelova iz priče Mali princ. Učenici su pozitivno reagirali na ovakav način rada te su oslobodili svoju kreativnost i maštu. Ovo je pokazatelj kako su učenici željni novog i zanimljivijeg pristupa procesu učenja jer najviše učimo kroz igru. Na kraju sata učenike se pitalo za evaluaciju i povratnu informaciju. Evo što su rekle učenice 8. b razreda o ovom načinu obrade lektire na satu hrvatskog jezika. „Imali smo obradu lektire na novi i zanimljiviji način. Kocke sa sličicama potiču nas na kreativnost, da vidimo širu sliku nečega, a ne samo ono što vidimo na prvi pogled. Na nov način smo stvorili i otkrili odnos prema učenju. Uvidjeli smo da postoji bezbroj kombinacija povezivanja. Stvorili smo novi pogled na učenje i oslobodili se ograničenja u kojemu stvari nismo gledali drugačije. Naučili smo da učenje ne mora uvijek biti ozbiljno, već da učiti možemo i kroz igru na kreativan način. Igrali smo se različitim kombinacijama, povezivali smo nespojivo, ali isto tako logično. Razmišljali smo „Što bi bilo kada ne bi bilo tako, nego ovako?“. Ideja o ovakvom načinu radu može se primijeniti u raznim stvarima. Ove tehnike možemo primijeniti za stvaranje nečega, npr. s kockama možemo uz malo mašte i kreativnosti stvoriti sami neku svoju priču. Na ovakav način učenje je zanimljivije. Bilo nam je zanimljivo susresti se s nečim drugačijim.“ Elena Kovačević, Marina Gašpić i Marina Šarac, učenice 8.b razreda Kada se učenike potiče na kreativnost, učenje je zabavnije i učinak je veći, a ujedno stvaramo i ugodnu radnu atmosferu. Nadamo se da će ovo postati primjer dobre prakse za sat lektire te da će potaknuti učenike na čitateljske navike i učenje. Marija Jurić, školska psihologinja
|
Osnovna škola "Ivana Brlić Mažuranić" Strizivojna |